محمدی گلپایگانی: سعادت گمشده بشر را در قرآن باید جستجو كرد
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش روز یكشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین 'محمد محمدی گلپایگانی' در مراسم افتتاحیه بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن كریم با بیان اینكه اكنون موج بیداری اسلامی در حال اوج گرفتن است، اظهار داشت: در اغلب كشورهای اسلامی این ندا بلند است كه 'ما اسلام را می خواهیم.'

وی افزود: گر چه استكبار می كوشد تا زمزمه های موج بیداری اسلامی را با توطئه و نقشه های شیطانی خاموش كند اما بیداری اسلامی آغاز شده و در آینده نزدیك این موج سراسر جهان را فرا خواهد گرفت.

وی ادامه داد: زمانی فرا می رسد كه جهان زیر سایه توحید و كلمه لا اله الا الله، محمد رسول الله قرار خواهد گرفت و در آن هنگام است كه مردم جهان احساس می كنند كه هیچ یك از مكاتب، درمان درد انسان ها نیست.

رییس دفتر رهبر معظم انقلاب خطاب به شركت كننده بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قران كریم كه از كشورهای مختلف در تهران جمع شده اند، گفت: آنچه در مدت برگزاری مسابقات و این سفر معنوی مشاهده كردید به عنوان سوغات برای مردم كشورهای خود همراه ببرید.

محمدی گلپایگانی افزود: شرایط بسیار خوبی برای انجام فعالیت های قرآنی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران فراهم شده به گونه ای كه اكنون در گوشه و كنار این كشور جلسات مختلف قرآنی برگزار می شود.

وی با بیان اینكه افزایش تعداد حافظان و قاریان قرآن كریم از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است،‌ یادآورشد: انقلاب اسلامی در حقیقت ارزش های فراموش شده را زنده كرد و مردم متوجه این سرمایه عظیم در كشور شدند.

رییس دفتر رهبر معظم انقلاب افزود: امام خمینی (ره) هویت اصلی و عزت از دست رفته را به مردم ایران باز گرداند و رهبر معظم انقلاب نیز همواره اهتمام ویژه ای نسبت به ترویج، تعلیم و برگزاری جلسات قرآنی دارند.

محمدی گلپایگانی در ادامه از عید مبعث به عنوان یكی از اعیاد بزرگ مسلمانان نام برد و افزود :‌ خداوند در قرآن كریم پیامبر اكرم (ص) را به لقب های بسیاری چون رسول، نبی، نذیر و بشیر خطاب فرموده است كه از مجموعه این القاب مسوولیت و رسالت عظیم خاتم پیامبران درك می شود.

محمدی گلپایگانی ادامه داد : یكی از تفاوت های عمده پیامبر اكرم (ص) با دیگر بزرگان و اندیشمندان در این است كه این بزرگان سال ها به تحصیل علم و دانش پرداخته اند و در نهایت پس از تحمل زحمات بسیار تنها در یك یا دو رشته متخصص شده اند.

وی اظهار داشت: این در حالی است كه پیامبر اكرم (ص) در سرزمین مكه كه در آن زمان انواع رذائل از جمله زنده به گور كردن دختران مرسوم بود و در محیطی كه تنها 12 نفر آن هم در حد بسیار اندك از سواد خواندن و نوشتن بهره مند بودند به چنین جایگاه رفیعی دست یافت.

محمدی گلپایگانی خاطرنشان كرد: پیامبر اكرم (ص) بدون هر گونه امكانات نسبت به تمامی علوم و فنون تبحر داشت و در حقیقت استاد ، معلم و خاتم پیامبران خدا بود و پیامبر اكرم (ص) نیز قانون خدا را به مردم ابلاغ كرد.

بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن كریم كه از امروز - 28 خردادماه - در مركز همایش های بین المللی برج میلاد آغاز شد، با رقابت نمایندگان بیش از 70 كشور اسلامی و غیر اسلامی تا دوم تیرماه ادامه دارد.

فراهنگ 1883/536





:: برچسب‌ها: پاریس ,
:: بازدید از این مطلب : 328
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: